dinsdag 6 november 2012

Afronden

Wie werkt kan niet bloggen, las ik ooit op een blogje. Geen flauw idee welke blog dat was maar dat zal zekers niet bij Muggenbeet geweest zijn, want daar wordt er heel wat werk verzet, en er nog over geblogd ook!

Maar mij lukte dat de laatste weken dus niet, want ik moest nog een boel klusjes afwerken binnenshuis: onder andere pleisteren, verven, een druppende boiler herstellen, isoleren en draadloos internet installeren - draadloos zegt U? jawel tzalwel ;-)

"draadloos" internet

Maar zo met de winter in ’t verschiet, was het hoog tijd dat ik eens uit de startblokken schoot. Nu lag me daar toch een hoop werk te wachten in de tuin -zoals daar is:

 


Blaadjes harken;

De haag langs de kant van de buren snoeien;



Het graanakkeronkruidenreservaatje omspitten;

Zaadjes bestellen bij Cruydthoek;



De picknicktafel in rustmodus zetten;

En de overwinterplek voor de bonsai’s klaarmaken.


Voila zie, met dat lange weekend is mijn to-do lijstje weer een stuk korter geworden.
Ik heb zelfs de Op-het-eerste-gezicht foto van deze maand niet vergeten!  Maar klik daarvoor door naar
HIER.


En nu nog te doen: moestuin afrasteren voor de kippen, blaadjes harken, wat spitwerk in de moestuin, bonsai’s in koude kas zetten, vogelhuisjes uitkuisen en nog meer blaadjes harken.

Het jaar afronden dus.

10 opmerkingen:

  1. Deze klussen hebt u beslist excellent geklaard, o weledelhooggeboren mijnheer de opportunistische antitutoyeur. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien is ééntje dat je niet mag van je lijst schrappen... bladeren harken. Want ik heb de indruk dat er nog wat blaadjes zullen vallen de komende weken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! En ik haal ze allemaal van het gazon, want dat moet verschralen.

      Verwijderen
  3. Amai jij spit je bloemenakkertje nu al om, ik doe dat meestal in het voorjaar? En wat bestelde je nog bij Cruydthoek, ik bestel meestal bij de Morgenster, daar zijn de hoeveelheden iets kleiner. Ik las ergens dat bladeren harken het tuinieren van de herfst is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe dat liefst in de harfst, want in het voorjaar is al zo veel spitwerk (de moestuin). Maar vooral: ik gebruik ook enkele graansoorten die best als wintergraan gezaaid worden.

      Verwijderen
  4. (merci om aan mij te denken)... die reeks op het eerste gezicht, kan dat zijn dat dat een stille dood is gestorven bij mijn blogvrienden? Hier ook nog veel werk, hoe meer ik doe hoe meer werk erbij komt. Ik snap het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral bewondering om al die werklust van jou!
      De op-het-eerste-gezicht wordt wel nog volgehouden door enkelen, maar de centrale spil van deze micro-buzz, AnneTanne, heeft de reeks niet volgehouden. Vandaar dat je de indruk krijgt dat het een stille dood gestorven is.
      En van dat werk dat er maar steeds bij komt - een effect dat ik herken ;-)

      Verwijderen
  5. Beste,
    jij zegt : je moestuin afrasteren voor de kippen. Is de moestuin in de winter dan speelterrein voor de kippen? of heb ik dat compleet verkeerd begrepen. Die bemesting zou wel goed zijn.

    Clementine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad. Vooral als onkruidbestrijders. De kippen mogen er naar hartelust krabben en pikken. Ik spreid er ook al de compost uit en dan is er in het voorjaar bij het spitten wat minder onkruid.

      Verwijderen

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.