zondag 26 juni 2016

En ondertussen op het groendak ...

Er zijn toch nog planten in de tuin die blij zijn met al dat water. Op het groendak van het tuinhuisje zijn ze op dit ogenblik in hun nopjes. Vorig jaar stonden ze daar nu al een beetje uit te drogen maar nu! Kijk eens hoe mooi!



De varens in beeld zijn de Mannetjesvarens aan de voet van het tuinhuisje, langs het pad.
De grote bladeren zijn die van de Kamperfoelie, die weer voet aan grond wil krijgen op het dak. 
Links in de hoek een toefje Grote tijm en overal priemt het peterseliefijne blad van Gewoon duizendblad tussendoor. Alleen hier, op het slakkenvrije groendak maakt die soort nog kans in mijn tuin.



Van dichterbij bekeken zien zien we de sterretjes van de Steenanjertjes, de bolletjes van Witte klaver, de haast onzichbare bloempjes van akker-vergeet-me-nietjes, één stengeltje van een hazenpootje en op de achtergrond enkele gele toefjes van Tripmadam.


Op de zuidzijde is het haast al Tripmadam dat de klok slaat. 




En daar is het de Wingerd die het dak op wil... moet eens met mijn snoeischaar passeren, maar ik denk dat het winterkoninkje er broedt - dus nog even met rust laten.


Binnenkort raakt de Wilde marjolein in bloei. Die zie je op deze foto's net niet. Daar gaan dan weer massa's bijen, hommels en vlinders op afkomen. Ik kijk er al naar uit - het geeft zo'n zomers gevoel. 

1 opmerking:

  1. Zo krijg je een zomers gevoel terwijl het geen zomer is, dat valt dus allemaal reuze mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.